אנשים עם מוגבלות בניידות או לקות ראייה זכאים להנגשת התחבורה הציבורית:
1.
באוטובוסים בקווים עירוניים
2.
בתחנות אוטובוס
3.
ברכבת ובתחנות הרכבת
אוטובוסים בקווים עירוניים
- מערכת הכריזה צריכה לפעול עבור הנוסעים באוטובוס ועבור מי שממתינים בתחנה.
- נהג האוטובוס צריך לעצור קרוב למדרכה כדי לאפשר לאדם בכיסא גלגלים לעלות לאוטובוס.
- אחרי שהנוסע עלה לאוטובוס הנהג צריך לעגן את כסא הגלגלים שלו, כשגבו לכיוון הנסיעה.
- להרחבה ופרטים נוספים ראו באתר כל זכות.
תחנות אוטובוס
- כל תחנות האוטובוסים צריכות להיות מותאמות לאנשים על כיסא גלגלים ועם שילוט שמתאים לעיוורים ולקויי ראייה:
- הגישה לתחנה צריכה להיות נגישה.
- בצד שפונה לאוטובוס, צריך שתהיה רחבה פנויה שתאפשר לפתוח כבש (רמפה) בין האוטובוס למדרכה עבור אדם בכיסא גלגלים.
- פרטי הקו ויעד הנסיעה יופיעו על שלט בכתב גדול בשחור על רקע צהוב, ועל שלט מישוש עם מידע בכתב מובלט ובכתב ברייל.
- בתחנה עם סככה, רצפת הסככה צריכה להיות בגובה המדרכה, ואורך הספסל ישאיר מקום פנוי לאדם בכיסא גלגלים.
- לפרטים נוספים ראו באתר כל זכות.
רכבת
- אנשים בכיסא גלגלים ועיוורים זכאים לסיוע בעלייה לרכבת ובירידה ממנה ולשיריון מקום ישיבה בקרון נגיש. אפשר לבקש סיוע של עובד הרכבת כדי לממש את הזכאות.
- אם מעוניינים להבטיח את הסיוע בעלייה ובירידה מהרכבת או לשריין מקום בקרון נגיש, רצוי לתאם 7 שעות מראש את הנסיעה.
- אדם עם מוגבלות שנוסע ברכבת במועדים קבועים, יכול ליידע את מוקד השירות לפני הנסיעה הראשונה לגבי כל המועדים כדי שיוגש לו סיוע גם בנסיעות הבאות.
- כל אדם בעל תעודת עיוור יכול לרכוש בחנות של המרכז לעיוור בישראל שלט למערכות שמע שמספקות הכוונה קולית בתחנות רכבת (בעלות מסובסדת של 15 ש"ח).
- לפרטים נוספים ראו באתר כל זכות.
חשוב לדעת
- המידע בדף זה רלוונטי לכם אם יש לכם מוגבלות וגם לכל אדם עם מוגבלות שאתם מלווים אותו, בני משפחה וחברים.
- שימו לב שיש עוד הרבה מידע בנושא נגישות, שמפורט באתר כל זכות.
מי יכול לעזור לי?
- מוקד השירות והמידע של רכבת ישראל 5770*
- ממונה הנגישות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים
- נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות - היחידה המשפטית לפניות הציבור (לפניות לגבי יישום או הפרת החוק)