תיעוד
באמצעות צילום מסך, שמירת עותק, רישום מידע
דיווח
למוקד 105 שמטפל ומסייע
דיווח
לרשת החברתית או לאתר
מוקד 105 של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת
- זהו מוקד טלפוני אזרחי-משטרתי מיוחד לדיווח על פגיעות של ילדים ובני נוער ברשת ולסיוע במקרי פגיעה.
- המוקד פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. ניתן גם לפנות בטופס מקוון
- המוקד מטפל בכל סוגי הפגיעות ברשת, גם כאלו שאינן פליליות (כמו שיימינג, חרם ונידוי) ומסייע בהסרת תכנים פוגעניים במידת האפשר.
הנחיות לדיווח מיידי לאתרים ולרשתות שבהם פורסמה הפגיעה
חשוב לדווח על הפרסום הפוגע באופן מדויק ומפורט, כדי שהוא יוסר בהקדם. אם דיווחתם, שמרו עותק של הדיווח ושל התשובה שקיבלתם.
- אינסטגרם - הנחיות לדיווח/קישור ישיר - לדף דיווח
- פייסבוק - הנחיות לדיווח/ קישור ישיר - לדף דיווח
- וואטסאפ - הנחיות לדיווח (תחת הכותרת: "דיווח על בעיות ל-WhatsApp")
- TikTok - הנחיות לדיווח (באנגלית)
- סנפאצ'ט - הנחיות לדיווח (באנגלית)
- YouTube - הנחיות לדיווח
- טוויטר - הנחיות לדיווח
- גוגל - דף הנחיות של משרד המשפטים כיצד לדווח לגוגל
- הנחיות נוספות לדיווח ברשתות החברתיות תוכלו למצוא באתר של מוקד 105.
תיעוד הפגיעה
חשוב לתעד את הפרסום הפוגע לפני שמוחקים אותו. יכול להיות שתזדקקו לו בעת הדיווח, והוא יוכל לסייע בהמשך אם תרצו להגיש תלונה כנגד המפרסם.
- צילום מסך. כדאי לכלול בצילום כמה שיותר פרטים (הפרסום בשלמותו, שם המפרסם, כתובת url, תגובות).
- רישום מידע - הכוונה לכל מידע שיכול להיות רלוונטי:
- פרטי המפרסם: שם או כינוי.
- קישור לפרופיל של המפרסם.
- תאריך הפרסום והזמן המדוייק.
- מתי הבחנתם בפרסום לראשונה.
- קישור לפוסט או לשיחה.
- איפה ראיתם את הפרסום (בפיד שלכם או של קבוצה מסויימת, בפרופיל של אחד החברים).
- קישור לדף או לפרופיל שבו פורסם.
- אם דיווחתם ישירות לרשת החברתית - שמרו עותק של הדיווח כולל המועד שבו דיווחתם. אם קיבלתם תשובה - שמרו גם אותה.
מי יכול לעזור לי?
- המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת
- בטלפון: 105
- מענה טלפוני 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע
- ניתן גם לפנות בטופס מקוון
- עמותת נוער למען נוער - התמודדות עם בריונות וסיוע רגשי
- בטלפון: 03-5384988
- בוואטסאפ: 055-7235858
- באתר האינטרנט של העמותה (ניתן למלא פרטים אישיים בתחתית הדף)