דיווח על הטרדה או פגיעה ברשת

מתוך כל זכות נוער

תיעוד

באמצעות צילום מסך, שמירת עותק, רישום מידע

דיווח

למוקד 105 שמטפל ומסייע

דיווח

לרשת החברתית או לאתר

מוקד 105 של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת

  • זהו מוקד טלפוני אזרחי-משטרתי מיוחד לדיווח על פגיעות של ילדים ובני נוער ברשת ולסיוע במקרי פגיעה.
  • המוקד פועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
  • המוקד מטפל בכל סוגי הפגיעות ברשת, גם כאלו שאינן פליליות (כמו שיימינג, חרם ונידוי) ומסייע בהסרת תכנים פוגעניים במידת האפשר.

הנחיות לדיווח מיידי לאתרים ולרשתות שבהם פורסמה הפגיעה

חשוב לדווח על הפרסום הפוגע באופן מדויק ומפורט, כדי שהוא יוסר בהקדם. אם דיווחתם, שמרו עותק של הדיווח ושל התשובה שקיבלתם.

תיעוד הפגיעה

חשוב לתעד את הפרסום הפוגע לפני שמוחקים אותו. יכול להיות שתזדקקו לו בעת הדיווח, והוא יוכל לסייע בהמשך אם תרצו להגיש תלונה כנגד המפרסם.

  • צילום מסך. כדאי לכלול בצילום כמה שיותר פרטים (הפרסום בשלמותו, שם המפרסם, כתובת url, תגובות).
  • רישום מידע - הכוונה לכל מידע שיכול להיות רלוונטי:
    • פרטי המפרסם: שם או כינוי.
    • קישור לפרופיל של המפרסם.
    • תאריך הפרסום והזמן המדוייק.
    • מתי הבחנתם בפרסום לראשונה.
    • קישור לפוסט או לשיחה.
    • איפה ראיתם את הפרסום (בפיד שלכם או של קבוצה מסויימת, בפרופיל של אחד החברים).
    • קישור לדף או לפרופיל שבו פורסם.
  • אם דיווחתם ישירות לרשת החברתית - שמרו עותק של הדיווח כולל המועד שבו דיווחתם. אם קיבלתם תשובה - שמרו גם אותה.

מי יכול לעזור לי?

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת:

  • בטלפון: 105
  • מענה טלפוני 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע

האם העמוד סייע לכם?

שתף עם חברים